Friday, March 1, 2024

Buffet Ramadan Review 2024: D'Pine Loghouse, Farm in The City Selangor Berkonsepkan Nostalgia Desa

 Assalamualaikum dan Salam Sejahtera...


Korang semua dah jumpa belum tempat untuk berbuka puasa tahun ni? Ramadan semakin menghampiri dan semua orang dah teruja teruja nak menyambut ketibaan Ramadan. Kali ini, Faries nak kongsikan satu lokasi berbuka puasa yang agak istimewa dan yang paling penting harga untuk golongan marhaen. Tempat buffet ramadhan tahun ini berkonsepkan masakan melayu asli di lokasi menarik iaitu di Farm In The City, Seri Kembangan, Selangor. Istimewanya buat tahun ini korang boleh rasai pengalaman berbuka puasa dengan pelbagai makanan menarik, sambil itu boleh melihat dan berinteraksi bersama haiwan yang comel-comel belaka.



Untuk pengetahuan semua, D'Pine Loghouse @ Farm in The City kali ini buat pertama kalinya membawakan buffet Ramadan bertemakan "Nostalgia Desa" bermula pada tanggal 13 Mac 2024 sehingga 7 April 2024. Pertama kali mengadakan Buffet Ramadan, D'Pine Loghouse membawakan pengalaman berbuka yang cukup menarik. Apa yang istimewa makanan yang ada disini?

Manjakan diri dengan pelbagai hidangan lazat yang disediakan  oleh Hidayah Catering bekerjasama dengan Farm In The City, yang mempunyai kepakaran lebih 30 tahun dalam masakan Melayu. Daripada kegemaran klasik kepada ciptaan inovatif, setiap suapan adalah meraikan warisan masakan Malaysia yang kaya. Lebih daripada 88 hidangan setiap hari, akan ada sesuatu untuk dipilih oleh semua orang.


Ubi bersama sambal

Pulut bersama rendang








Antara menu yang tersedia di Buffet Ramadan Nostalgia Desa ini termasuklah pilihan nasi, nasi putih, nasi hujan panas, nasi beriani dan nasi goreng.Selain itu, Ayam Masak Merah, Ayam Goreng Berempah, Ayam Geprek, Ayam Percik, Daging Masak Lemak, Daging Gulai Kawah, Daging Rendang, Daging Masak Merah, Daging Masak Hitam, dan Kambing Grill.




Pilihan Steamboat




Tarikan Lain!!!

Petting Zoo
Alami kegembiraan bertemu dengan haiwan kesayangan yang comel semasa sesi Iftar. Kagumi keanggunan dan daya tarikan mereka ketika mereka menyertai anda di tengah-tengah keindahan alam semula jadi sambil anda menikmati hidangan anda.



Permainan Tradisional
Berbuka puasa" dengan tenang sementara pendidik kami memanjakan anak-anak anda dengan permainan tradisional, sama seperti ketika anda pulang ke kampung. Temui semula keseronokan permainan kampung tradisional seperti Congkak dan banyak lagi, sesuai untuk mengimbau kenangan indah dan mencipta yang baharu bersama keluarga dan rakan-rakan.

Harga 💰 

D'Pine Loghouse teruja untuk mengumumkan promosi harga yang tiada tandingan untuk Nostalgia Desa Iftar, menjadikannya lebih mudah untuk keluarga dan kumpulan menikmati pengalaman unik ini.

HARGA BIASA :
Dewasa: RM 98.00
Kanak-kanak: RM 58.00

HARGA PROMOSI TEMPAHAN AWAL 
(Tempahan sebelum 20 Mac 2024)
Dewasa: RM 88.00
Kanak-kanak: RM 55.00

Untuk maklumat lanjut, sila hubungi atau layari:



HUBUNGI : https://wa.me/60107627612

LOKASI : 
Lot 40187-40188, Jalan Prima Tropika Barat 1, Pusat Bandar Putra Permai, 43300 Seri Kembangan, Selangor

#DPineLogHouse #FITC #CateringHidayahDanKanopi #FarmInTheCity #EventHall

No comments: