Sunday, May 14, 2023

ArRahnuKita- Kedai Pajak Gadai Membuka Cawangan Baru di Bangi

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera 


Buat penduduk sekitar Bangi dan berdekatan, ada berita untuk semua dimana Koperasi Kakitangan PETRONAS Berhad (KOPETRO) telah membuka dan mengembangkan lagi rangkaian perniagaan perkhidmatan pajak gadai ArRahnuKita di Seksyen 9, Bandar Baru Bangi, Selangor. Ini merupakan cawangan kedua mereka selepas cawangan di Sungai Besi.


ArRahnuKita dirasmikan oleh Tuan Haji Shamsudin Haron, Ketua Bahagian Keanggotaan dan Servis Kewangan yang bertanggungjawab di dalam menerajui perniagaan ArRahnuKita.


Skim Pajak Gadai Emas Berlandaskan Syariah

Untuk pengetahuan semua, ArRahnuKita menawarkan perkhidmatan pajak gadai patuh syariah. Pembiayaan Ar-Rahnu adalah produk pembayaran yang membenarkan barang kemas dijadikan sebagai cagaran untuk dijadikan wang tunai. Pembiayaan yang dijalankan ArRahnuKita adalah berlandaskan Konsep Syariah Tawarrug dan terbuka kepada semua bangsa dan agama.

ArRahnukita juga mampu memberi persepsi yang positif terhada masyarakat malah dapat membantu mengatasi masalah kewangan da menawarkan tempat penyimpanan barangan kemas yang selamat dan terjamin. ArRahnukita menerima semua jenis barang kemas dengan mutu emas 750 sehingga 999, iaitu bersamaan 18 karat sehingga 24 karat. Bukan itu sahaja barang kemas yang berbentuk permata, rose gold, jongkong emas dan syiling emas juga diterima.



Berita Baik!

Buat semua pelanggan, ArRahnukita menawarkan peluang untuk memenangi bar atau wafer emas selepas tempoh enam bulan apabila pelanggan mencagar emas di ArRahnuKita dengan nilai minimum RM5,000 sebelum 30 Jun 2023. 100 orang bertuah bakal memenangi cabutan bertuah ini di mana pemenang bakal diumumkan secara bulanan bermula Julai ini.


ArRahnukita juga menawarkan margin pembiayaan sehingga 80% dari nilai emas atau sehingga RM300,000 nilai terkumpul.

Mereka dalam perancangan untuk membuka empat lagi cawangan ArRahnuKita dan sedang mencari lokasi-lokasi yang sesuai bagi mengembangkan perniagaan ini di Majlis pelancaran dan jamuan hari raya pada hari tersebut.

Untuk  maklumat lanjut mengenai promosi atau kadar emas terkini daripada ArRahnukita, boleh layari 


atau ikuti akaun media sosial @ArRahnukita di Facebook dann Instagram atau 

Talian hotline: 

+603-90559839 (Sungai Besi) 
+603-89204518 (Bangi) 

No comments: