Thursday, August 25, 2022

Museum of Illusion Kuala Lumpur Tempat Menarik yang Wajib Dikunjungi di Kuala Lumpur

 Assalamualaikum dan Salam Sejahtera...


Bila kita cakap pasal Kuala Lumpur je, apa yang korang akan pikir dan apa tempat-tempat menarik misalnya?Korang pernah pergi ke Museum of Illusions Kuala Lumpur? Ini adalah antara tarikan tempat menarik di Kuala Lumpur. Museum of Illusions ini terletak di tingkat pertama Hotel Ansa di Jalan Bukit Bintang Kuala Lumpur. Muzium dua tingkat yang menawarkan pelbagai aktiviti menarik yang boleh dilakukan termasuklah bergambar menggunakan prop ilusi yang hasilnya memang mengagumkan.

Dibuka setiap hari dari jam 10 pagi sehingga 10 malam. Dengan harga tiket adalah seperti berikut:-

Sebenarnya banyak yang dapat kita belajar ketika berada di sini. Ini terutama berkaitan antara sains, fizik, teknologi dan ilusi. Bagaimana fikiran kita akan mentelaah dan menampakkan sesuatu hasil yang di luar jangkaan, unik dan menarik.



Ada berita baik sempena bulan Kemerdekaan bermula 29 Aug hingga 2 Sept, korang akan diberikan diskaun dengan hanya memakai baju warna bendera Malaysia.

Ilusi optik biasanya berlaku apabila objek yang kita lihat berbeza dari keadaan sebenarnya. Ini kerana ilusi optik terjadi disebabkan otak kita tidak dapat mentafsir dengan tepat objek yang dilihat oleh mata kerana gangguan keadaan di sekitar objek. Titik buta tidak mempunyai sebarang reseptor yang peka terhadap cahaya; hal ini menyebabkan imej yang jatuh pada titik tersebut tidak dapat dilihat. 
Berada di sini dan mengeksplorasi sesuatu yang unik memang menggembirakan. Jom lihat hasil gambar yang Faries ambil di Museum of Illusions Kuala Lumpur.






Menarikkan! Jom datang ke sini. Dan bawa keluarga dan rakan-rakan, bersama-sama mengeksplorasi Museum of Illusions Kuala Lumpur :-)

Untuk pengetahuan lanjut, boleh layari 


Ansa Hotel 1st&2nd floor
101 Jalan Bukit Bintang
55100 Kuala Lumpur

+60172282890

1 comment:

Illya LeYa said...

Menarik.... Seni ilusi yang memeningkan tapi sangat cantik dan menguji minda kita...