Monday, April 30, 2018

Merangkul Silver Award di Asia Innovation Show Competition 2018 untuk UITM

Assalamualaikum dan Salam Semua



Baru-baru ini aku terpilih untuk mewakili Universiti Teknologi Mara ( UITM ) Cawangan Selangor Kampus Puncak Alam iaitu universitu aku ke pertandingan Asia Innovation Show 2018 yang diadakan di Gurney Paragon Mall, Penang. Wow tak abam ? HAHAHA. Sebenarnya bende ni terjadi last semester bila group aku bentengkan kiteorang punya projek inovasi untuk subjek inovation dan lecture aku iaitu Dr Ehsan impressed dengan kiteorang punya idea. Bagi aku idea yang kiteorang cuba ketengahkan tidaklah wow mana tapi its something different taw . Mesti korang tertanya2 apalah idea inovasi tu kan.HAHAHA . BTW program ini bukan Malaysian je join taw. Pelajar Indonesia pon ad join program ni.



Inilah Tempe Coklat kiteorg. Wow x packaging die? Rasa lagi wow taw.hahaha

Team abam Dr Ehsan , Emy , Ema dan Asmidar

Produk inovasi yang kiteorg cipta sebenarnya adalah Tempe Coklat yang kiteorang jenamakan pada asalnya FEROPE dan bertukar kepada TE'RRICCO pada saat akhir atas beberapa faktor. Pasal nama tak ada apa-apa pon yang penting kombinasi tempe dengan coklat dan tambahan kuaci memberi rasa yang luar biasa weyh=) Rahsia penyediaan memang kami rahsiakan sebabnya itu rahsia kami. Nampak senang tapi tak mudah sebenarnya nk hasilkan produk ni. Beberapa kali percubaan gagal taw dalam percubaan untuk membuat tempe coklat ni tapi alhamdullah akhirnya berjaya .


Inilah contestant dari Indonesia tu


Alhamdulillah group kiteorg berjaya meraih Silver Award dan satu lagi kumpulan yang pergi bersama berjaya meraih Bronze Award. Hadiah ini adalah untuk aku sendiri dan juga mestilah untuk UITM juga. Terima Kasih Dr Ehsan dan kawan-kawan bersama2 menjayakan produk ini.


Akhirnya, sebelum meninggalkan UITM aku ada memberi sumbangan juga . Aku bangga! Terima Kasih UITM untuk peluang ini.

2 comments:

Zharif Azis said...

Taniah Faries . I’m proud with you . Hope after this bina lebih banyak lagi kejayaan 👍🏼

Faries said...

@ZharifAzis terima kasih weyh. Alhamdulillah. Amin .Insyaallah i will=)